Hanna Maroz

hanna

Ferdigheter: Logistikk og prosjektledelse. Markedsundersøkelser og markedsanalyse. Forretningsplanlegging, start-up og entreprenørskap.

Ditt Proneo: 
Du er i en veldig tidlig fase, og vet hverken hvor stort markedet ditt er, hvem som utgjør markedet ditt, hvor markedet er – eller hvor fort det vokser. Du trenger i det hele tatt mer kunnskap. Jeg hjelper deg med å lage markedsundersøkelser og markedsanalyser. Sammen finner vi ut av markedets behov og trender, både regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Jeg jobber på norsk, engelsk og russisk, noe som gir deg et ekstra konkurransefortrinn.
Trenger du faglige oppdateringer, kan du komme til meg. Jeg er kursansvarlig i Proneo, og setter opp kurs som er relevante både for gründerne våre og nettverket vårt.

Mitt Proneo: 
Proneo er min norske familie! En positiv og trygg arbeidsplass på alle måter. Jeg vokser her!

Rådet: 
«Riktig produkt på riktig marked til riktig tid.»

Ikke bruk for lang tid på å utvikle det du tror er det perfekte produktet – gå ut og selg! Snakk med kundene dine slik at du kan videreutvikle produktet til å bli enda bedre tilpasset markedet.
Ikke glem å markedsføre produktet ditt! Produktutvikling og markedsføring bør gå hånd i hånd, ellers risikerer selskapet ditt å dø ungt fordi du hverken har nok «tidlige brukere» eller et stort nok nettverk.

Eksempelet:
Fossli AS
Fossli er en av inkubatorbedriftene våre. I dag lager de en rekke torvbaserte produkter. Vi har samarbeidet om å finne nye bruksområder for restprodukter fra industrien. Jeg har gjort en stor, internasjonal undersøkelse for dem. På bakgrunn av det jeg fant ut i undersøkelsen, satser Fossli nå på et nytt og spennende produkt som snart kommer på markedet.